Hola!
D'entrada donar-vos
les gràcies per les felicitacions que ens heu fet arribar!
Tot i que no ens
esperàvem passar el dia de St. Jordi a les Virgin Islands, aquí
estem.
El diumenge passat
ens acomiadàvem d'elles.
Posarem rumb cap a
Saba esperant que el vent ens acompanyés.
Però l'alegria va
durar tan sols una hora, aleshores començàrem a cenyir i escorar
cada vegada més.
No m'esperava una
navegació massa agradable, és cert. Però s'hi sumaren altres
coses.
El vent de l'Est és
el vent de l'Est i pocs canvis fa que donin treva per a moltes hores.
Però alguna cosa em
deia que el dia no es posava de part nostra.
Les onades eren una
bona distracció pels peixos voladors, i un bon moviment per a
nosaltres i el vaixell.
Fent guàrdia a la
banyera em vaig adonar que el pilot automàtic no treballava bé,
perdia el rumb i el vaixell derivava cap al vent.
I efectivament,
després d'haver fet algunes comprovacions ens adonem que el pilot
automàtic (el Fernandito) per el rumb, com si no pogués dominar amb
suficient força i el mar. Aleshores la pantalla es quedava amb la
paraula “drive” i començava a sonar una alarma. Alguna cosa no
anava bé.
Cau el sol i es
comença a fer fosc, sobre el mar tan sols es veu el color blanc de
l'escuma que deixen anar les onades al trencar-se.
En Jordi comença a
fer una revisió per veure si pot detectar d'on ve el problema. Jo a
la roda, en Boris ajudant al seu pare.
Llanternes, clau
anglesa, caixa d'eines, bidons, cables, recanvis .. en pocs minuts
tot queda escampat entre la cabina i la banyera.
Just en el moment
més oportú s'alça una onada per babord i lliscant per tota la
coberta penetra per l'única escotilla que no estava del tot tancada.
Amb l'acompanyament de l'escorada comencen a caure totes les eines i
estris que s'havien desplegat.
-Ràpid eixuga
l'ordinador i la tablet ...
Sembla mentida però
tot ve en el mateix moment.
Del pilot automàtic
no ens en podem fiar, això vol dir que cal estar a tothora a la roda
del timó.
Dins la cabina
sembla tot plegat un desgavell. Amb cura i paciència deixo als dos
homes al comandament del veler i intento eixugar-ho tot, posant cada
peça al seu lloc corresponent.
Bé, com he sentit a
dir a alguns navegants: el temps d'espera per a prendre una decisió
és molt important, no cal precipitar-se.
Quasi tot enllestit
i surto a fora, sense més paraules sento:
-¡que viene una
ola!
Un segon més tard
sento l'aigua que em refrega l'esquena i seguidament en Jordi queda
ben dutxat.
-La veía, la veía
venir.
Un segons de silenci
i li dic:
-ja saps el que
penso, oi?
Quan no s'acerta en
la previsió, quan hi ha algun aparell de navegació que no funciona,
quan navegar et pot desgastar física i moralment, quan no hi ha cap
pressa per arribar a un lloc concret i tens l'opció de tornar enrere
amb millors condicions. Amb tot això no crec que hi falti cap altra
explicació.
No fa molta gràcia
haver de desfer milles a aquestes latituds, ja n'havíem navegat unes
quantes, però tal com s'han posat les coses decidim posar rumb cap
a The Baths. El fet de conèixer aquest fondeig ens dóna més
seguretat per arribar-hi a mitjanit.
Entre els tres anem
fent relleus i passant una bona estona de tornada.
Tot plegat vam fer 86 milles per tornar pràctcament al mateix lloc.
Tot plegat vam fer 86 milles per tornar pràctcament al mateix lloc.
Arribant a la zona
del fondeig deixem caure l'àncora a uns sis metres de fons.
Dilluns al matí
deixem el fondeig per posar rumb cap a Tortola, dons a la Nanny Cay
Marina hi ha una botiga de recanvis nàutics, la Budget Marine. On
també contemplem la possibilitat de poder trobar algun tècnic i
treure'n l'aigua clara.
Mentre naveguem les
11 milles que hi ha fins a Tortola anem provant el pilot.
Decididament podem dir que funciona quan no és forçat ni pel vent
ni per les onades.
Les casualitats són
les casualitats i a l'entrar a la marina ens diuen que no tenen cap
lloc disponible.
Nosaltres tot
dissimulant, com qui no s'ho vol creure anem cap al dock del fuel. No
venim precisament a repostar però aprofitam l'ocasió. Aleshores
parlem amb un dels mariners per comentar-li que necessitem fer una
parada tècnica i resoldre un problema que tenim. I molt amablement
ens ofereix un lloc per amarrar-nos.
Amb poc més de
mitja hora anem a buscar el Clement que ens han dit que hi entén de
pilots, entre ell i en Jordi revisen i descarten, però el fet que
funcioni amb vents favorables i bona mar entre les illes els
desorienta a tots dos.
Finalment troben el
problema que ve de la soldadura d'inoxidable d'on està connectat el
braç del pilot amb el sector de la canya del timó.
L'eficàcia del
Clement i dels treballadors del taller fa que en menys d'una hora ja
es pugui tornar a muntar.
Ens quedem sorpresos
de la rapidesa.
De vegades és
trobar el lloc i la persona, és clar.
Per la nit ens
relaxem entre la bugaderia, un sopar amb l'estofat de vedella que vam
envasar a Kinsale, una terrassa, una coca-cola i sota la llum de la
lluna .. estirats a les fresques hamaques que hi ha prop de la platja
de la marina.
-Em sembla que avui
en Jordi podrà dormir molt més tranquil·lament. Bé ell i
nosaltres.
Uns minuts abans de
sortir de les BVI:
Navegant cap a
Tortola:
Amb el Clement
descobrint l'avaria:
Content d'haver
trobat la solució:
Pujant al pal per
treure el cable de la Trinqueta:
Retallant les bandes
protectores que s'han estripat:
Salut i esperem
explicar-vos millors aventures més endavant.
Fins aviat,
B-J-M
Ei familia ! ! ! ! !
ResponEliminaUna mica de marxeta neguitosa també va bé de tant en tant, no? No tot ha de ser flors i violes, i axí es valoren i disfruten molt més els moments de calma...
Bon relat i bones fotos, com sempre !!!
Una abraçada,
Anton i Rosa