Bonjour!
Nous sommes à
Marigot Bay- St Martin.
Hi fondejàrem ben
passada la mitja nit, sota la claror de la lluna plena, acompanyats
d'una alisi suau d'uns 10 nusos, amb onades de dos metres llargues i
poc trencadores. Amb major, gènova i amb el motor a quasi 2000 r/m
navegàrem més de 17 hores amb el moviment habitual de qui cenyeix i
vol guanyar Est a un alisi molt ben acomodat a la zona.
Aquesta es una gran
badia que ens porta els bons records de l'any passat, records d'haver
compartit uns dies amb els amics que ens van venir a visitar;
l'Assumpta i el Manel. Així com també la companyia de dos vaixells
espanyols; l'Alea i el Cibeles. Amb tots ells
compartirem estones divertides, estones que et fan sentir molt més
que ben acompanyat.
Doncs bé, si primer
posarem rumb cap a Antigua on volíem anar a veure un amic de
Castelldefels del vaixell Yemanja, sobre la marxa decidírem
tot jugant amb el vent de cenyida (30-35 graus de babord) posar rumb
cap a St. Martin. En aquesta illa pensàvem que era el lloc més
adient i possiblement el que ens oferia més possibilitats de trobar
un recanvi del molinet de l'àncora.
Des del 9 de març
que acaricio els metres i metres de cadena tant per deixar-la caure
com per a recollir-la, sempre vetllant per la seguretat de no
atrapar-m'hi els dits. Fa dies i dies que anem trampejant els llocs
per ancorar segons la fondària, buscant poc fons i aigües clares
que ens permetin veure si el fons és sorrenc o de caps de corall,
tot això per assegurar-nos un bon agarre de l'àncora i al mateix
temps no haver de tenir problemes a l'hora de la recollida.
Val a dir que en
Jordi ja ha fet els seus intents per poder reparar el motor avariat;
des de desmuntar-lo i netejar-lo peça per peça, la qual cosa ens va
gratificat amb un funcionament de tan sols 4 minuts aproximadament,
doncs quan ja estàvem a punt de cantar “victòria”... va deixar
de funcionar.
També ha mirat aquí
i allà per poder trobar un recanvi del motor o bé de tot el
molinet, però sembla que l'empresa italiana que subministra els
recanvis te problemes i fa mesos que no envia res.
Casualment hem
trobat un recanvi de segona mà i, davant les possibilitats que
teníem, ens l'hem jugat. Ara caldrà veure si hi ha sort.
Molt més fàcil va
ser, ara fa uns dies, reparar el motor auxiliar del “dingui” que en poques hores
tornava a funcionar.
És normal que tot
el que s'usa es desgasti. No hi ha res que duri per sempre.
Ja veieu que en un
vaixell es necessita tenir a bord recanvis, eines, un bon “manetes”
i un xic de sort.
En aquesta darrera
travessa la sort no va acompanyar massa pel que fa a la pesca; a
veure si en Boris us n'explica els detalls quan recollia el fil per
pujar la peça a bord.
Després de tot el
seu esforç i intuint que teniia una tonyina tant pels seus moviments
com per la seva força.... a pocs metres del vaixell es va
desenganxar de l'ham.
Això no només li
va passar una vegada, sinó dues.
-No era el dia de
menjar peix fresc, sinó d'obrir una llauna de tonyina!
Que passeu un bon
cap de setmana.
Fins aviat,
B-J-M
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada