Hola!!!
Sembla
ser que Puerto Rico ens està fent la guitza.
No
s'aclareixen aquests núvols i cada dia hi ha alguns ruixats:
Alguns
diuen que és un maig “un poco revuelto”.
D'altres
que “es normal en mayo”.
Si
més no aprofitem per carregar aigua:
També
ens cal fer més targetes:
I
sobretot preparar la instal·lació de gas amb una bombona americana.
Perquè
després d'haver fet uns quants intents per posar-nos un adaptador
amb les que nosaltres portem de camping-gas, hem arribat a la
conclusió que aquesta era la millor opció.
La
Judi, una companya puertorriquenya de la Marina de San Juan, es
va oferir per acompanyar-nos a comprar tots els complements que
necessitàvem. Tota una gentilesa per part seva:
I
pel Boris vam comprar uns tubs per les canyes de pescar:
Però
vam tenir la mala sort que no s'adaptaven al diàmetre dels nostres
tubs i els vam retornar.
Per
tant farem anar el nostre sistema casolà que fèiem anar fins ara i
funciona prou bé.
Des
de la badia que estem fondejats i preparant per salpar aviat:
anem
fent llista del que ens cal fer demà a primera hora:
Havent
passat a recollir els papers del Miccoa en el Departament
d'immigració i pagant el respectiu import per portar bandera
espanyola, sortim de les oficines pensant en fer una baixada de
bandera i canviar-la a Belga (per exemple). -Per què?
Molt
senzill, resulta que Espanya no està té acord ni està en el
llistat de països de lliure navegació per la costa americana.
Això
vol dir que cal donar i pagar entrada (37$) i sortida (37$) cada
vegada que s'arriba a la costa. A canvi de la major part de països
que només els cal donar i pagar l'entrada una sola vegada, sense
haver d'especificar quants dies s'hi quedaran.
No
ens sembla gens just.
Aleshores
empregunto: - per què portar bandera espanyola?
Però
bé... “suelta la pasta i corre”.
Diari
a bord:
Dissabte,
12 de maig de 2012.
Cap
a les 16.15 hora local anem al C.N. San Juan a recarregar
combustible.
Per
babord ens indica el mariner i per estribord una veu femenina
s'acomiada de nosaltres. És la Judi. (Tenia pendent passar pel seu
vaixell a recollir una arrel amb la qual se'n fa una beguda molt
especial, però a primera hora del matí no hi era, o sigui que... em
quedo sense).
El
dia està força gris, però la calor és molt enganxosa. Espero que
al navegar ens refresquem.
Pel
canal de navegació hi ha 12 nusos de vent, les onades hi entren
suaument.
Una
llanxa de la policia ens saluda.
Deixem
les boies del canal i posem rumb nord.
La
visibilitat és molt dolenta, la calitja i l'alta humitat no deixen
veure la línia de l'horitzó.
Cap
a les 18.25 amb gènova i major el Miccoa avança a 6 nusos. Algunes
onades venen per estribord però es suporten molt bé.
El
vent alisi es manté a 14-15 nusos.
Aleshores
enfilem rumb 305º
Altra
vegada tornem a ser a alta mar. I per la popa deixem unes llampegades
que il·luminen el mar. Si durant el dia d'avui no havia plogut a San
Juan... és possible que ho estigui fent ara. Durant els dies de
la nostra estada no hi ha hagut una jornada sense aigua.
Aproximadament
unes 1200 milles ens separen de Chesapeake Bay el nostre destí
per passar l'època d'huracans.
Tenim
les Bahames de ruta, això vol dir que podrien ser un bon lloc
per a la recalada i fer ullada a la previsió del temps.
Durant
unes quantes milles hem portat a bord un ocell que s'ha quedat
descansant a sobre el radar, abans de fer-se de dia ja torna a volar.
El
Boris la volia portar a bord més dies i pode-la cuidar, però
s'haurà de conformar:
Diumenge,
13 de maig de 2012.
Són
les 6.05 a.m. El mar està força tranquil i que duri. Per contra
sembla que el vent està minvant. Doncs ahir vam arribar a tenir
força 4 amb 21 nusos de vent entre 90 i 110º (est-sudest)
d'estribord i la navegació va anar molt bé. La mitjana del Miccoa
va ser de 6,5 nusos.
A
les 8.00 del matí envio un missatge d' oK juntament amb la
posició per Spot.
La
massa de núvols és present per tot arreu, però mentre el vent i
les onades ens acompanyin .. cap problema.
A
part dels dos mercants que ens hem creuat, cap altra vaixell a la
vista.
Aigua
blava per ambdues bandes que amb la companyia del so de les aspes del
generador s'interpreta una melodia imaginativa i personalitzada.
Tot
i que no tenim cap restaurant a prop... a la cuina del Miccoa ja
s'està fent un plat de diumenge.
Les
hores de llum grisa s'acaben i la nit es presenta fosca, d'aquelles
que jo mai escolliria, però em sembla que no la puc canviar.
Si
la mitja lluna que queda de la menguada ahir tan sols es va deixar
entreveure durant un parell d'hores, avui no té pinta ni de
presentar-se. La capa de núvols és massa espesa.
A
la línia de l'horitzó per babord comencen e estrallar els primers
llampecs. D'entrada els tenim a una distància considerable, esperem
que es mantinguin allà.
Mentrestant
els mercants es fan sentir en la nostra alarma del radar, i ens cal
canviar el rumb per tal de separar-nos del rumb de col·lisió.
Dilluns,
14-5-2012.
A
partir de les 2.30 de la matinada hem deixat de tenir mercants a la
vista.
Els
reflexos dels llampecs encara s'han fet notar en una gran extensió
de cel durant bona part de la nit.
A
les 8.000 del matí envio la posició per Spot al blog.
A
les 9.30 el vent a baixat a 9 nusos i amb es veles intentem treure'n
el màxim rendiment.
A
latitud21º 01,7' N i longitu 69º 20' W el dia es
presenta molt clar i amb bona visibilitat, llàstima que no hi hagi
un xic més de vent.
Cap
a les 11.30 mentre ens mengen uns entrepans de carn picada:
i
una mica de fruita:
Uns
minuts més tard la canya de pescar reclama que algú l'atengui.
Ja
us podeu imaginar qui hi va, oi?:
I
també sabeu on podeu veure quina peça va pescar, tot i que us
dono una pista; és un d'aquests sis exemplars:
Doncs
en el seu blog hi trobareu els detalls i les fotos que vam poder
prendre.
Val
a dir que el seu blog és una manera de treballar un xic la llengua
catalana. Donat que en aquest curs on-line del MEC no es treballa
aquesta matèria.
A
les 18.25 anotem les milles recorregudes, tot i haver baixat el vent
i conseqüentment la velocitat, però entre les 48 hores que portem a
mar hem fet 246 milles; podríem dir que és el ritme d'un vaixell de
viatge com el nostre.
Així
que comença la nit, el cel es va omplint cada vegada de més estels,
fins i tot la lluna apareix per la popa.
Dimarts,
15 de maig de 2012.
Sota
la llum del frontal anoto:
És
l' 1.35 a.m. naveguem amb gènova i major. Atents al trànsit
d'altres embarcacions modifiquem el rumb de 308ºa 352º.
-Per
quina raó? Un mercant anomenat Helvettia s'està quedant amb
nosaltres, aplicant “la llei del més fort”.
El
seu rumb de 127º sud-est ve a creuar-nos amb nosaltres. I ben poca
gràcia ens fa. Per tant anem deixant-lo tant com podem al nostre
babord.
Després
d'ell ens en trobem d'altres, fins i tot un que va a l mateix rumb,
quina casualitat!!
A
les 8.00 a.m. enviem la posició des del localitzador Spot.
Sens
dubte fa un bon dia i amb molt bona visibilitat
Cap
a les 10.00 decidim posar rumb cap a una de les illes de Bahames:
Mayaguana Island, això
ens obliga a fer oest.
Esperem encertar el
lloc per poder descansar i descarregar-nos el temps actualitzat. És
una zona de molts coralls i esculleres. I evidentment nova per a
nosaltres.
Després de dinar, com
en totes les cases cal netejar els estris de cuina:
D'ençà que vam sortir
de San Juan hem fet 400 milles. Però el vent està caient i
haurem de reservar el gasoil, doncs encara ens queden unes quantes
milles per endavant. Per tant avançarem a poc a poc amb tot el
rendiment de les veles.
Dimecres,
16 de maig de 2012.
Són
les 3.45 a.m. Sota una nit estrellada i un fil de lluna que ens
acompanya amb una llum càlida mentre el Miccoa navega pel Caicos
Passage.
A
5 milles i fent rumb 30º tenim un veler anomenat Albatros
que va a 6 nusos de
velocitat, mentre nosaltres seguim amb les ales de papallona i gènova
“atangonada”a 4,5 nusos.
Tot fent rumb cap a la
badia ... un objecte flotant de color blanc localitzat a mitja milla
per babord ens sorprèn i ens crida l'atenció. Ens hi apropem i
mireu què ens trobem:
Ens ho pensem, donem
unes quantes voltes i finalment entre les opcions i les suposicions
decidim deixar-ho tal com està. No cal complicar-nos!
Però el Boris aprofita
per treure la canya, doncs li ha semblat veure un “dorado” força
gran que ronda per sota i ràpidament agafa un peix, que tornem a
l'aigua perquè segurament és un peix que s'alimenta del corall i
pot ser tòxic:
Demana fer un altre
tomb per aquesta embarcació a la deriva i ... bé s'ha de dir que no
s'equivoca; sap que hi ha peixos i en aquest darrer intent pesca però
pesca de debò:
foto 0074
Jo us avanço que val
la pena veure la peça en el seu blog, jo només us mostro una part
d'ella:
Ara cal estar molt
atents perquè entrem a Abraham's Bay i hem de controlar tots
els baixos de roques i corall que hi ha.
A primer cop d'ull
sembla una illa força deshabitada.
On són els màstils?
I el Harbour de recepció?
Quina passada, sembla un paradís, sí un paradís natural, salvatge, ...
No és gens fàcil d'entrar amb aquest poc fons de 2 metres i 1,5 metres, amb roques i algues que sembla que ens atrapin per tot arreu.
Però... ja us explicarem.
Perquè mireu quina foto:
Nosaltres hem quedat bocabadats!!!
I bé ... ja us explicaré més detalls d'aquest paratge i de la seva fauna marina en la propera entrada.
Abans no arribi la invasió turística, doncs sembla ser que una empresa de Boston té algun projecte preparat.
Fins aviat, una abraçada;
miccoasail
JOLINES TU, cada illa és com un mon diferent! Aquell tauró? és dels que menja placton o també es tona loco quan olora sang???
ResponEliminaRes a veure amb la pesca que vam fer al primer viatje a Canaries.... hahaha, potser són més tontos els peixos d'aquí, o més innocents!
Encara estic alucinant amb el carret nou d'en BORITUS!!! sembla molt bo.
M'alegro que estigueu bé.
Hugs and kisses!!
LAIA
...i després de tots aquests mesos me n'adono que puc escriure aquí
ResponEliminatela