Litle
Harbour-Long Island
Què tal?
“En ocasiones puede aparecer una nube ola
antes de una tormenta. Se forma cuando las corrientes descendientes de aire
frío se despliegan al nivel del suelo y empujan hacia arriba el aire que
encuentran, más caliente”
-Per què us escric
això?
Llegiu, mireu i ho
entendreu.
El dia 20 de maig,
havent vist les actualitzacions de vent, pluges, onades, i pressió atmosfèrica
vam decidir posar rumb cap a San Salvador i d'allà seguir pujant
cap a Abaco.
Cal tenir en
compte que dimecres s'apropa una turmenta tropical amb vents i pluja que ve de Cuba;
per tant cal estar a bon refugi.
En el quadern de
navegació anoto:
Són les 4 de la
tarda, hora local. Amb rumb 320º, naveguem amb major, gènova i motor, la
velocitat del Miccoa és de 6 nusos i el vent tan sols de 8 nusos. Tenim el cel
molt ennuvolat per proa.
(A mi aquests
núvols no em fan molt bona pinta. Entre nosaltres pensem i contemplem altres
opcions que no sigui San Salvador).
Són les set de la
tarda i ja hem fet un canvi: rumb 207º, el vent ha caigut a 5-6 nusos i el
tenim per proa.
(Havent fet tria
de les nostres possibilitats de navegació hem decidit finalment navegar cap a Long
Island. Segons la guia que tenim hi ha un bon refugi pels vent del Sud.
Només hi ha un problema: en la carta de navegació -maxsea- no hi ha la informació complerta del fons que
hi ha. Tan sols tenim en pdf un dibuix i les respectives fondàries juntament
amb la zona dels esculls -?!-)
El mar està
quedant ben pla mentre passem per les Plana Cays:
Alguna llampegada de lluny, però també hem
esquivat masses de núvols amb les respectives cortines d'aigua que
descarregaven en algun indret.
Ara ja es fa de
nit i el cel és ben fosc, això vol dir que els núvols hi són ben presents.
És l'una de la
matinada i encara cauen gotes. Són les darreres gotes de la turmenta que ha
passat per sobre el Miccoa:
Cap a les 9 del
vespre se sent com el vent comença a pujar.
Nosaltres
alegrement despleguem vela.
Però en pocs
segons el vent puja desmesuradament. S'enfila cap a 10, 15, 20 22, 25, 30, 35 i
37 nusos. Acompanyat de pluja, és clar. El mar es posa brau, es nota per les
onades que salten per la capota.
“Maleïda sigui la
pell del dimoni”
Ràpidament
aconseguim rissar suficientment les veles perquè el Miccoa aguanti bé.
-Se sent la sirena
dels bombers- exclama el Boris.
És el so del vent
amb el vibrar de la jarcia.
Esperem que passi
ràpid i ens deixi navegar amb més tranquil·litat.
Tot i la cenyida
d'entre 45 i 60º aguantem el rumb. Si això dura massa haurem de prendre alguna
decisió perquè no pateixi tan el vaixell. Ell és la nostra seguretat.
Passen entre 30 -
40 minuts i sembla que ja no puja més.
Els nostres ulls
fixats en els instruments de navegació i amb les veles. Que tot estigui en
ordre.
Una defensa és a
l'aigua i l'arc salvavides s'ha despenjat. Res greu, pot esperar.
Una hora més tard
el vent s'ha anat apagant i ara es manté entre el 16 i 19 nusos. Sembla que ja
ha passat, tot i que encara plou.
Cal estar alerta
per si en passa una altra.
Em quedo fent
guàrdia, el Jordi es relaxa una estona.
Val a dir que no
hi havia cap previsió de mal temps. Ens ha agafat per sorpresa, sí.
Tot i així ja
desconfiàvem dels núvols que hem anat observant mentre era de dia.
Són les 5 de la
matinada el mar i el vent sembla que dormin, és bona hora per somiar.
Anoto les coordenades
entre altres i espero ansiosa veure aclarir el dia. No vull més sorpreses.
Ja ens espera la
sorpresa de saber encertar i entrar a fondejar a Litle Harbour.
Naveguem pel Crooked
Island Passage, ja falta poc per entrar al fondeig.
Amb cura i atenció
a la sonda de profunditat entrem suaument entre les dues barreres d'esculls.
Entrem a les 11
del matí i cap a les 13 hores no donem per finalitzat el fondeig.
Van ser dues hores
de comparació, intuïció, deducció, observació per tal d'assegurar-nos un bon
fondeig. Entre altres ells van baixar a comprovar el fons amb la sonda manual:
tot apropant-se a
una boia per assegurar-nos que era un punt important pel pas d'entrada a la
zona sud del fondeig, la que per a nosaltres era la més resguardada i segura.
Però que inicialment no ho veiem prou clar per endinsar-nos-hi amb el vaixell
sense haver fet abans una comprovació personal:
Fixeu-vos en el
canvi de color, també és un canvi de fondària molt important:
Sempre va bé que
hi hagi alguna persona a la proa per anar mirant el fons i aportar més
informació:
Més tard ens
arribem a la platja, a fer una petita exploració:
Només s'hi veu una
motora i les quadernes d'un vaixell
Segons la guia
aquest és un lloc de refugi pels pescadors de la zona.
A la resta
d'aquesta badia no es veu cap altra embarcació. Excepte les restes d'alguna
d'elles.
-Quina serà la
seva història?
Entre roques i
arbres i sobre una sorra molt fina i clara
també hi trobem els materials que s'han arrossegat fins aquí:
És sense cap dubte
un lloc molt particular i bonic. Alhora és en aquests moments molt solitari.
Potser veurem més
tard algú passejant per la platja, potser vindrà alguna altra embarcació. De
moment sembla que estiguem en una illa deserta o deshabitada. El que xoca amb
la vida que hi ha a l'aigua; plena de tortugues i peixos. I alguna sèpia que
esquitxa desmesuradament la seva tinta:
Esperarem fins
demà i anirem a buscar el camí que porta cap a una església, que es troba a
unes 3,5 milles des del vaixell. Suposadament allà trobar el el poble de Roses,
quina casualitat!
Fins aviat,
Miccoa
Fantastico el Miccoa!!!
ResponEliminachgusto recevir vostras noticias!!
Mario