divendres, 15 de juny del 2012

De Fort Pierce a ...

Què tal?

Vam deixar el Fondeig de Fort Pierce:

Després de passar un borrasca:

Tot i la marea alta sabíem que passàvem, ja no era la primera vegada:

A Harbourtown repostarem gasoil, ja que en el canal d'entrada de la mateixa marina de Fort Pierce no havia suficient fons per passar amb seguretat:

El Frank, un senyor ja gran, es va quedar amb una cara de “moniato” quan li vam dir que veníem de Barcelona i que portàvem més de sis mesos navegant.
Fins i tot ho anava dient als seus companys.
Amb tota amabilitat ens preguntava si necessitàvem alguna altra cosa a part de gasoil.

I desitjant-nos molta sort ens vam acomiadar. “See you next year
Amb el pessigolleig de les gotes de pluja que em queien per la cara pensava: - un cel clar és el que necessitem.
Amb el corrent de la marea que començava a baixar vam posar rumb cap la sortida a mar obert.
Tot i que quedaven alguns núvols tenia a la ment la previsió que havíem descarregat uns minuts abans; podia caure alguna pluja però de poca importància, per l'endemà, dissabte, quedarien alguns núvols acompanyats de vent d'entre 15 i 18 nusos que aniria a la baixa cap el diumenge i el cel s'aniria aclarint així que avancés el dia. O sigui que semblava una previsió prou bona per navegar i fins i tot per posar-se dins la zona de corrent a favor.

Recordo quan el Boris va preguntar als capitans (de vaixell de pesca i  de mercant) del Troll:
-Antes de salir a mar ¿miráis la previsión del tiempo?
I un d'ells respongué: - Sí, claro que la miramos. Pero tanto da, porque haya lo que haya nosotros salimos.

Vam tenir la primera nit relativament tranquil·la, Tot i la pluja fina que ens va acompanyar durant unes tres hores. El vent i l'onada feien que el Miccoa avancés a 6 nusos de velocitat.
Em mirava el cel esperant veure algun estel entre els núvols, però res de res.
Amb ganes de navegar i fer milles, ens ho miràvem amb optimisme.

-Sembla que veig un clar de cel, espero que cada vegada es faci més gran!
Però les masses de núvols anaven guanyant terreny i atrapaven la nostra atenció.
Tot i així les veles anaven fent feina, guanyant milles.
- Si sembla una fàbrica de núvols! Vaig exclamar.

Havíem de començar a pensar en alguna altra possibilitat de recalada. Tenint en compte que fos un lloc prou bo d'accés, d'arribar-hi de dia i que ens vingués a rumb. (Quasi res).
Però donàvem temps al temps, tenint en compte que podia millorar.
I així vam navegar durant tota nit. Una nit mullada, amb onades encrestades i vent de 21 nusos de nord nord-est. Un vent que havia de caure sensiblement i anar rolant cap a sud-est. I que no va fer ni una cosa ni l'altra
La primera precaució del capità va ser de no deixar-se enllaminar pel corrent a favor. Un canvi de temps i direcció del vent ens podria jugar una mala passada. Per tant vam modificar un xic el rumb per caure a babord i sortir de la zona de corrent del golf.
Mentre nosaltres continuàvem pensant que podíem arribar a Morehead- Beaufort,  North Carolina, els núvols continuaven ben presents i presumptuosos

Aleshores intentàvem esquivar-los, no volíem exposar-nos a qualsevol festa tempestiva.
Cap a mitja tarda ja ens va començar a “pujar la mosca al nas”.
Sembla va que ens barraven directament el pas de nord, de nord-oest i nord-est:

No hi havia manera de despistar els núvols. Tot el contrari; ens van anar perseguint.

Cas a les sis de la matinada havíem pres la decisió de posar rumb cap a la costa, cap a Beaufort River, (casualment un altre Beaufort del que havíem decidit inicialment) allà trobaríem bon refugi i podríem cercar algun altre mitjà de transport per arribar a Washington; on els Boris s'havia de presentar per fer els exàmens finals de curs.

Quan era petita detestava fer canvi de plans.
Quan era jove m' empipava desfer els plans.
Ara aprenc a valorar pros i contres de capgirar els plans

La companyia d'una colla de dofins de panxa rosa ens van alegrar el dia.

Si havíem tingut unes hores de llum del sol ràpidament foren invertides per l'acumulació de masses ennuvolades que ens reberen a l'entrada del riu.
Amb la baixada de la marea vam disminuir sensiblement la nostra velocitat. La qual cosa va fer que entréssim al fondeig amb la foscor del capvespre.
-Com ens ho fem que sempre entrem just? Preguntà el Boris.
La resposta fou: - Si més no ja estem aquí i com que cap de les marines ens contesta ... sigui de qui sigui aquesta boia aquesta nit ens farà el seu servei.

Dormirem fins que esclataren els trons i les gotes de pluja rebotien per la coberta del vaixell.
A primera hora del matí ja érem a la Marina de Beaufort per llogar un cotxe i fer milles -aquesta vegada terrestres- per arribar a Washington.

Com veieu... només cal sortir de casa perquè et passin coses.
I és que no s'acaba l'aventura!
Aquí des de la capital dels EEUU d'Amèrica esperem poder tornar aviat amb el Miccoa i seguir navegant fins a Kinsale.