dijous, 9 de febrer del 2012

Sao Antao

Hola!

Com van les temperatures?
Nosaltres no tenim les temperatures tan baixes, evidentment, ni neu, però el que sí hem tingut és
força vent:
vam arribar fins els 42 nusos dins la mateixa Bahia de Mindelo.
Això vol dir que vam estar pràcticament tot el dissabte passat dins el vaixell.
Llàstima perquè havíem quedat amb altres navegants per anar a veure el futbol i l'ambient en un bar caboverdiano.
Ens comunicavem a través de l'emissora amb altres vaixells fondejats i alhora estavem vigilant que tant la nostra ancla com la dels altres vaixells estés ben agafada i no s'escapés.
El so del vent parlava per si mateix i cap a mitja nit.... -zas!!! sentim un crit!!
El vaixelll de davant nostre es va moure uns metres, per  sort  l'ancla es va tornar a agafar!!!
En pocs minuts tothom va tornar al seu lloc.

I aprofitant un dia de sol vam decidir fer una excursió per l'illa més verda de Cabo Verde, no ens la podíem perdre.
O sigui  que ... vam matinar, vam agafar un ferri, vam contractar un aluguer i vam enfilar per un camins amb vistes espectaculars.

Vegetació dels cactus característics de l'illa:

Entre pins i eucaliptus les escarpades roques volcàniques:

Els historiadors ens escriuen que aquest arxipèlag d'illes volcàniques va ser conquistat pels portuguesos en el segle XV. L'any 1462  van desembarcar els primers colons a l'illa de Santiago i van fundar Ribeira Grande. L'economia va començar a girar entorn a la plantació de la canya se sucre.

Amb una parella de Dinamarca vam compartir les despeses del lloguer de la ranxera:

Aquestes illes des de la seva colonització van tenir un important interès estratègic; en el segle XVI es van convertir en un punt d'escala dels bucs, per la seva perfecte situació geogràfica. Però a principis del segle XIX la fam i la corrupció van marcar negativament en l'evolució d'aquestes illes.

Per aquests camins adoquinats hi passen ranxeres i furgonetes per a fer tot tipus de transport:

Els conos del volcà amb les seves arestes:

Les cabanyes que es construeixen de forma ben natural:

Les seves cries:

que lliguen per les potes.
Per cert, en fan un formatge de cabra molt bo i fresc:

Ja en en segle XX Cabo Verde començà a recuperar-se. Va formar part de Portugal com a província d'ultramar. Però l'ambició no acaba aquí perquè uns anys més tard, el seu sentiment independentista fa que aconsegueixi la independència l'any 1975.

Xuclant el sucre de la canya:

I aquestes són les imatges de la praparació del pastís i la festa que vam fer amb altres navegants per l'aniversari dels tretze anys del Boris:

I fins la propera que sera a ....??

1. Moooooltes felicitats Boris!!! Per molts anys!!!

Quins paisatges!! Gràcies per compartir-los!! En certa manera és com si ens duguessiu com a polizontes.

Aquí certament fa força fred, però no hi ha boira i per tant no ens podem queixar. A més darrerament tenim incendis forestals que ens donen tant feina com durant l'estiu. I és que el vent, la baixa humitat i la sequera afavoreixen els incendis.

Per cert aquí a les oficines Lo Nolla diu que la teva capacitat de fer-li enveja és inesgotable. Tothom està al·lucinat amb la vostra singladura.

Nosaltres, els Mtnez-Pdll, us anem seguint les passes amb uns anys de diferència. Ara estem a l'etapa de portar els nens a música, el Roger piano a l'auditori i la Joana guitarra a l'Ateneu amb l'Antoni (el vostre ex-profe). La Joana també ha començat al cau.

Una forta abraçada,

Els Mtnez-Pdll

2. Moltes felicitats Boris !!! Segur que aquest aniversari el recordaràs sempre.
    Renoi a quins llocs ens porteu!!! No sabeu com us ho agraïm, tot i que això de l'enveja us podem ben assegurar que no li passa només al Nolla; em penso que és un sentiment que compartim tots els que us anem seguint.
    Bé, no deixeu de fer força fotos per continuar posant-nos les dents llargues, punyeteros, jejeje. A seguir disfrutant !!!!!

Anton i Rosa

3. Boriis!
    Moltissimes felicitats espero que passesis un gran dia!
    Ja et vaig felicitar pel facebook però d'aquí a que t'hi conectis passarant uns quants dies!

Guim Vila

4. MICCOA SAIL...and VANUSE.
    BUSSESS being BUSSES with BUSH.
    And BAUTERS being FERSHIPPS with PHERST and RUSH.
    And SAILL with PORKELA and PORKMJ.
    SAPOP got the SADCO - GERRIZZO.
    RIZAFF got fees for CONYMAN.
    CHFOVE got MUTTRAZE - PTY LTD.
    They call it BRATEOPH - OLOST.

5. Esperem que tingueu els millors vents per arribar a bon port,estarem pendents desde Tenerife,esperem en candeletes noticies vostres