dilluns, 25 de juny del 2012

De Beaufort SC a Beaufort NC (1a part)





Hola!


Després d'haver fet més de 1900 kms en cotxe entre anar i tornar de Washington vam deixar Beaufort SC el passat dilluns.



Beaufort SC és una població molt turística des de la segona meitat del S. XX. El creixement de les instal·lacions militars amb base aèria, la preservació de la història i l'arquitectura de la ciutat i l'oferta dels llocs de treball han beneficiat significativament el seu desenvolupament.







Val a dir que en poc temps serem coneixedors de tres Beaufort:
el de Beaufort (South Carolina), el Beaufort (North Carolina) i Sir Francis Beaufort (oficial naval i hidrògraf que cap a l'any 1805 creà l' Escala de Beaufort, on la intensitat del vent s'ordena segons la seva velocitat. Abans del 1800, els oficials navals feien observacions regulars del temps, però no tenien escala; per tant feien mesures molt subjectives. L'escala inicial no tenia velocitats de vents, sinó que detallava un conjunt de condicions qualitatives des de zero fins a 12 d'acord a com una nau actuaria sota cada una d'elles en les seves maniobres. L'escala es transformà en una part estàndard per les naus de la Marina Britànica a finals del 1830. I es va anar adaptant a partir del 1850 quan els nombres de Beaufort s'associaren amb el nombre de rotacions d'un anemòmetre per mesurar la velocitat del vent).
  • Quina casualitat, oi?


I bé des de la benzinera del Downtown Marina el mariner va tenir l'amabilitat de trucar per l'emissora al responsable del Lady's Island Swing Bridge per preguntar quan podíem passar pel pont.
Així entràvem a la ICW (Intercoastal Waterway: és una vial fluvial al llarg de l'Atlàntic i el Golf de la costa d'Estats Units. En els 4.800 kms-3.000 milles hi ha rius naturals i canals artificials)






Nosaltres, molt impressionats, esperem que el cotxes s'aturin i “zasca” se sent una sirena que ens ve a dir que és el nostre torn. Un pont que pivota, quina passada!. Fa un gir de 90º, quedant perpendicular a la línia del pont:






Passem i torna a pivotar retornant a la seva posició:






Comença la nostra nova ruta pel riu amb un dia molt clar i bones previsions meteorològiques:




Però sense oblidar-nos que cal posar molta atenció en el recorregut, les portes de senyalització i el fons. Per tant cal que hi hagi sempre un de nosaltres dins l'ordinador per la carta de navegació:






Un altre a la roda per veure el rumb i el marge del riu:






I el que queda a controlar i fer fotos és clar:






Per aquelles coses que passen ens van informar que passaríem molt a prop del pont on es va filmar alguna escena de la peli de “Forest Gump”.
En arribar a Sams Point ens va semblar oportú fondejar i passar-hi la nit.






Vam baixar amb el “dingui” i vam fer-hi un tomb:










L'endemà tornarem a fer ruta. Teníem la possibilitat de sortir a mar o bé continuar pel riu. Vam prendre la segona opció, tot i saber que ens trobaríem amb alguns trams força estrets, de poc fons i res de línia recta sinó tot el contrari per aquest Coosaw River (jo li diria colosal river):




Realment estàvem intrigats per saber com es navega per aquesta zona, doncs ja hi som de ple a ple en un fons de 2 metres i escaig i un corrent que ens empeny:





Ostres, hem passat per alguna zona de meys de 1, 7 metres. El que cala la nostra quilla!!
El paisatge, tot s'ha de dir, és encantador; tant pels colors com per les formes, la vegetació i la fauna. Amb la marea baixa sembla que hàgim d'enganxar-nos a qualsevol lloc.
Tot i que el color de l'aigua és ben terrosa està plena de vida: peixos que salten, aletes de dofins que suren per la superfície, unes aus cercant menjar al marge del riu, altres llançant-se en picat a l'aigua per pescar i els “aligators” dissimulant i vigilant:




No ens podem despistar gens ni mica de les portes de color verd i vermell, elles ens marquen el bon camí:






Ni de les boies de senyalització en aquest Coosaw River perquè tal com diu el Boris – un error d'un grau en el rumb et pot fer tocar fons!:










Temps de descans i de canvi de torn:






I la vigilància que no decaigui:






Sempre és agradable trobar-te amb amb algun altre vaixell, encara que sigui per poc temps:




Realment van fer bona feina al “dragar” el riu. Es nota en les zones on l'amplada del riu és molt justa i cal confiar en la fondària que marca la sonda del vaixell. A poc a poc anem prenent més seguretat en la navegació. Fins que s'apropa un altre pont i ... -corre mira si realment és de 65 peus!
La tensió creix sense que vulguis:






És que vist des de sota fa la seva impressió, de veritat:






Si fa unes hores havíem tingut el corrent a favor ara ja el tenim en contra, això vol dir que ens enlenteix el ritme i decidim fondejar i descansar fins l'endemà.
Com us podeu imaginar els mosquits que hi viuen són força abundants i no ens podem lliurar de posar les mosquiteres sobretot quan estem fondejats. I el Boris ha preparat una trampa prou ecològica que esperem que funcioni. 

Els paratges del riu Stono River a primera hora del matí són molt bonics:




I les construccions de l'entorn estan fetes amb molt de gust:






Ja falta poc per arribar a Charleston, però abans caldrà passar per dos ponts amb corrent a favor i 12 nusos de vent de cara:






Atenció que el riu s'estreny, per sort té bon fons:






Però els americans saben prou bé com aprofitar els entorns:






També com conservar-los:




Aquest pont – Wappoo Creek- no té alçada suficient i cal trucar perquè ens l'obrin ( a -i mitja o -en punt). Per dos minuts ens hem d'esperar fins les 12h:


Tenim dos opcions: fondegem o bé ens esperem.
El capità escull la segona, amb els dos nusos de corrent s'atreveix a passejar-se en aquest poc espai!
I quan ja sentim la sirena ens enfilem cap el pont:








Guai, aquesta vegada no havíem de mirar si tocàvem a dalt!:




I ara ve el segon pont a ¼ de milla més enllà -James Island Express Way Bridge-
Compte que aquest no té mesurador del peus:






I algun màstil ja ha provat la duresa del pont. Fixeu-vos en la ratlla:






  • Parem o no parem a Charleston? pregunta el Boris
Podem fondejar i mirar de descarregar el temps!
Tot i el corrent l'àncora sembla que s'agafa bé en aquest fons de “lodo”, posem l'antena i ves per on que en els darrers fondejos hi ha hagut connexió i ara ... no n'hi ha.


Aprofitem per canviar la bombona de gas i alhora sentim un crit del Boris. -
-Afanya't solte les boies!
Per protegir-nos de la col·lisió d'un catamarà d'uns 45 peus que ens ve per estribord, sembla que vagi a la deriva.
No hi ha ningú a bord, se li veu la cadena de l'ancla, potser és el mateix corrent que el fa moure cap a nosaltres. Per si de cas l'anem separant. Sembla que ha tornat a lloc.
-Nosaltres no ens hem mogut, tenim les mateixes embarcacions que quan hem arribat! Asseguro.
- Donem les gràcies al noi d'aquell vaixell, és qui m'ha avisat a mi. Diu el Boris
Acabem el que fèiem i... altra vegada torna el catamarà.
-A fer punyetes, marxem immediatament.
Aixequem àncora amb la major rapidesa i fugim del perill.
De Charleston posem rumb cap a mar, cap a Morehead- Beaufort NC:




Fins la propera entrada,
Miccoa


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada