dissabte, 28 d’abril del 2012

Caneel Bay- St John

Hola, com esteu?

El Boris acabant de fer el deures de la penúltima quinzena del curs.

Per una d'aquelles benvolgudes casualitats en hem quedat a Caneel Bay on tenim internet gràcies al Luxury Caribbean Ressort, un complexe que es troba a la mateixa badia:

Amb molta delicadesa han sabut cuidar perfectament les intal·lacions turístiques dins la zona del Parc Nacional d'aquesta illa:

I parlant de casualitats.... la que ens vam trobar  tot navegant!
Com sempre ens fixem amb els colors de les banderes i aquest veler d'Alacant se'ns va apropar al sentir que els saludavem amb espanyol.
Ells per contra, no van tenir sort perquè tot i havent fet el visat per internet, no havíen fer l'entrada prèvia amb el ferri a terres americanes i no els van deixar entrar amb el vaixell.
O sigui que se'n tornaven cap a les British Virgin Islands.
Potser els tornarem a veure o potser no, qui sap.

Aquí a Cruz Bay  prop del canal d'entrada i sortida dels ferris per una banda i una escullera per l'altra, fent el registre d'entrada i sortida del Miccoa, dels nostres passaports i el permís d'entrada a Puerto Rico:

Vam tenir el temps just abans no arribés el catamarà que tenia la seva boia particular just on el Miccoa estava fondejat.

Ja dins la zona de Caneel Bay:

contemplant la posta de sol:

Sense deixar de pensar en la propera singladura cap a St Thomas.

Salut i fins aviat!
miccoa

1. Hola família!! Quines fotos més maques!! També fa paxoca mirar la web Spot i sel·leccionar tot el track que heu anat fent. També es pot descarregar i veure'l al google earth, o guardar-se'l al gps per si algún dia emulem la vostra singladura.

El cap de setmana ens vam veure amb la Laia a Vilanova. Dissabte al matí i diumenge al vespre. Ens va comentar que en Boritus havia obert un blog de pesca: ja ens hi hem subscrit!!; volem aprendre molt del mestre de la canya. Costa un xic de llegir perquè la lletra és negra i el fons blau.

Finalment vam navegar amb el Bavaria 40. Divendres hi vam pernoctar. Dissabte després d'un bon esmorzar ho vam enllestir tot per sortir. Feia núvol i vent. La Laia ens va dir que només havien vingut dos alumnes pel mal temps. El dia anterior a la nit ja ens enviava un whatsapp dient que s'esperava 20nusos de vent.

Amb enllestit arranquem motor, soltem amarres i iniciem la maniobra. Com bufava de proa calia vigilar de no deixar caure el veler a sotavent, doncs poc abans un altre veler que arribava a l'amarre havia arrossegat el cabo d'un mort d'un vaixell amarrat i el patró d'aquest vaixell va fer bons renecs. Jo ja m'en vaig guardar prou de no atançar-me a aquest vaixell. Però mentre finalitzava la maniobra l'home em mirava amb mala cara, jo vaig aixecar els hombros per interogar-li qué passava i em va respondre "no sabeis lo que hay ahí fuera".

Vaja quins ànims donen per sortir de la bocana!! Hisem només la major però completament i posem rumb cap a SW. El vent ve de popa i aleta. En portar només major i amb l'ajut d'una onada el veler vira tot solet 180º i es queda aproat al vent. Aprofitem per recollir mitja major i portar-la ben caçada per tornar a posar el rumb que toca. Bufa vent aparent de popa-aleta mantingut entre 28 i 36 nusos, 6-7 Beaufort. Anem a 5-6 nusos i no treiem més drap. Tot i que com ens van dir després tant la Laia com algún patró d'Azimut una mica de gènova va bé per equilibrar, i també si corres més tampoc t'agafen les onades de popa. Vam fer nit al port de Roda de Barà, molt nou. Esperaven l'arribada de 26 velers d'una regata i només en va arribar un.

Tota la nit va estar plovent però l'endemà fa fer un sol radiant. El Roger va passar la nit vomitant per algún virus intestinal, per aixó va fer la tornada en tren a Vilanova amb l'Eli. La resta vam gaudir d'una navegació tranquila amb 5-10 nusos de través.

Per cert parlant amb l'armador d'un dels catas d'Azimut, ens vam assabentar que els catas són difícils de bolcar perquè estan dissenyats per trencar el màstil abans, com un fussible. Almenys això li va dir el venedor respecte al seu Mahe.

La Laia diu que passeu calor. Per aquí estem fresquets i amb dies de pluja dia si dia no.